heltmedklara.blogg.se

10 barn, 2 fartfyllda föräldrar och ett ålderdomshem.

Vardag

Publicerad 2019-10-02 09:44:42 i Allmänt, Familjeliv, Livet, Mammalivet,

Det känns som att hela livet har upptagits utav dödsbo, försäljningar och uppresning efter barnens pappa.....men nu börjar vi närma oss ett "slut"
Iallafall när det kommer till pappersarbete och sånna där saker som måste reda upp.
Nu ska vi "bara" lära oss leva med saknaden.
Att lära barnen hantera sorgen, att finnas när dom behöver det och på ett plan faktiskt vara både mamma/pappa

Och för att kunna vara det, för att faktiskt orka.....så är det så viktigt att må bra!
Så nu taggar jag inför en härlig och stärkande höst🍂
Så välkommen oktober och välkommen alla stunder av välmående🧡
(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2019-10-02 14:40:52

Vad hände egentligen, var det en plötslig olycka eller visste Ni om att han var sjuk?

En tröst i bedrövelsen är att barnen ändå är nästintill vuxna även om de är unga, men jag vet ju hur jag saknar min far och då var han gammal å sjuk.

Nu hoppas jag Ni får en lugn höst och inte fler oplanerade händelser av det mer olyckliga slaget.

kram

Svar: Han drabbades utav en hjärnblödning, så allt förändrades ifrån en dag till en annan.
På ett plan är dom vuxna, men deras vuxna liv har precis börjat & känslan just nu är ju mer att han missar allt dom ska få uppleva, som giftemål, barn & sånna saker.
Men jag är övertygad om att han finns med dom ändå❤️
Förstår din saknad och tror att man alltid kommer kunna känna den saknaden, men att man lär sig att hantera sorgen med åren❤️

Tack! Det hoppas jag oxå🤗🧡🍂
Janeth None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela